Kako tudi v poletnih mesecih ustvariti dogodek, ki povezuje in navdihuje.
Poletje. Čas, ko narava umiri ritem in nas povabi, da zadihamo globlje. Ko dnevi trajajo dlje, svetloba postane mehkejša in ljudje bolj odprti.
To ni le čas dopustov. Je čas priložnosti – da stvari naredimo drugače. Brez odra, brez reflektorjev, brez rigidnih urnikov. A z namenom. Z energijo. In s prostorom, kjer se lahko zgodijo tiste najdragocenejše stvari: povezovanje, pristnost, iskren pogovor.
Medtem ko mnogi prestavljajo poslovne dogodke na jesen, je poletje tih zmagovalec. Ponudi nam ozračje, kjer besede zvenijo bolj resnično.
Zato je to idealen čas za dogodek, ki ne bo samo “še en” v nizu, temveč dogodek, ki se ga bodo ljudje resnično spomnili. Ker jih bo nekaj v njih premaknil.
Zakaj poleti?
V toplejših mesecih je manj »šuma« – poslovni svet je nekoliko počasnejši, urniki bolj prilagodljivi, udeleženci bolj sproščeni. V takem okolju je veliko lažje vzpostaviti pristne pogovore, iskrene odnose in poglobljeno sodelovanje.
Poletni poslovni dogodki niso zgolj “zabava” – če so premišljeno zasnovani, so lahko eno najmočnejših orodij za razvoj ekipe, krepitev odnosov in gradnjo zaupanja. Ključ je v tem, da delujejo drugače kot klasični seminarji, sestanki ali poslovna kosila. In prav to jih naredi učinkovite.
- Pristnejše vezi znotraj ekipe
Ko sodelavce postavimo v sproščeno okolje, brez hierarhij, formalnih okvirjev in vsakodnevnih pritiskov, se odnosi poglobijo. Ljudje se začnejo doživljati kot osebe, ne le kot “vloge” v podjetju.
To močno vpliva na:
- boljšo komunikacijo,
- večjo pripravljenost na sodelovanje,
- več empatije in potrpežljivosti v vsakdanjih delovnih izzivih.
- Učinkovitejša komunikacija in sodelovanje
Dogodki, kjer je poudarek na dialogu, soustvarjanju in skupni izkušnji, omogočajo:
- boljše poslušanje,
- pogum za izražanje mnenj,
- odprto izmenjavo idej brez strahu pred sodbo.
To postavi temelje za kulturo, v kateri se ideje lažje razvijajo, konflikti hitreje rešujejo in spremembe lažje sprejemajo.
- Spontano generiranje idej
Gibanje, zrak, narava in sproščenost – vse to spodbuja ustvarjalno razmišljanje. Marsikateri prebojni poslovni predlog se rodi ravno na “neformalnem” dogodku: ob klepetu pod drevesom, v krogu ob ognju ali celo med športno aktivnostjo. Vse več podjetij namerno vključuje t.i. “open space” formate, ki omogočajo prav to.
- Krepitev kulture podjetja
Dogodek lahko nosi subtilno, a močno sporočilo: "V tem podjetju cenimo odnose, energijo, pristnost in človeka." To vpliva na pripadnost, zvestobo, pa tudi na ugled podjetja med sodelavci in navzven. Če dogodek ni le “še ena obveznost”, temveč priložnost za rast in povezovanje, bodo to zaposleni začutili.
- Merljivi učinki
Čeprav tovrstna izkušnja morda ne pusti sledi v Excelu, jo ljudje nosijo s seboj – v odnosih, v zanosu, v načinu, kako delajo. In to se prej ali slej pokaže tudi v rezultatih.
- večja motivacija in produktivnost po dogodku,
- več pobud in proaktivnosti znotraj ekipe,
- bolj gladko uvajanje novosti ali sprememb,
- zmanjšanje fluktuacije zaposlenih,
- boljše odnose s strankami ali partnerji (če so vključeni).
Tukaj je nekaj idej, ki jih lahko uporabite kot navdih za ustvarjanje prav takšne izkušnje:
- Team-building piknik v naravi
Predstavljajte si jutro, ko se vaša ekipa zbere pod krošnjami dreves. Ni rokovnikov, ni urnikov. Le narava, vonj po travi, topel smeh in občutek, da ste del nečesa večjega.
Skupaj se podate na »scavenger hunt« z majhnimi izzivi, ki krepijo sodelovanje. Sledijo športne aktivnosti za dvig energije in vodena refleksija za globlje povezovanje. Ob koncu dneva vsi sedite na odejah, delite hrano, zgodbe in občutek, da ste ekipa – ne le sodelavci.
Ni pomembno, kdo zmaga. Pomembno je, da ste skupaj. In da vsak začuti: tukaj pripadam.
- Filmski večer pod zvezdami
Ko se dan umiri in noč razgrne svojo žametno odejo, se prižge platno. Sediš na mehki blazini, ovit v dekico, v eni roki kozarec vina, v drugi pest kokic. Pred tabo film – morda zgodba o preboju, pogumu, človečnosti.
Za hip se zazdi, da čas stoji. Da se lahko oddahneš, vdihneš.
Po projekciji pogovor steče sam od sebe. Brez napora, brez mask. Besede niso prisiljene – so navdihnjene.
Tako se ustvarjajo vezi, ki trajajo. In zgodbe, ki ostanejo.
- Spontani 'walk & talk' brainstorming
Ni vsaka dobra ideja rojena za mizo. Včasih jo prinese veter. Ali korak med borovci.
Namesto sestanka v pisarni se odpravite na kratek sprehod. Vsak s svojim ritmom, a vsi z isto namero – odpreti prostor idejam. V gibanju postane misel bolj pretočna, pogovor bolj pristen, pogledi bolj jasni.
Ni PowerPointa, a je močnejša prisotnost. Ni flipchartov, a je več resnice.
Gibanje odpira prostor tudi v mislih. In ustvarja možnost, da slišimo tisto, kar v vsakdanjem tempu preslišimo.
- Kreativna delavnica pod krošnjami
Zamenjajte dvorano za naravno ateljejsko kuliso: pod drevesi postavite dolge lesene mize, barvne materiale, papir, glino, naravne elemente. Povabite mentorja – umetnika, kaligrafa, terapevta ustvarjalnega izraza – ki bo vašo ekipo popeljal skozi ustvarjalni proces brez pritiska na “rezultat”.
Ni pomembno, kdo zna risati ali oblikovati. Pomembno je, da si vsak vzame trenutek zase. Da začuti, kaj se dogaja v njem, in to izrazi na svoj način.
Takšni dogodki zdravijo duha in odklenejo skrite potenciale. Ustvarjalnost ni veščina – je energija. In vsaka ekipa jo potrebuje.
- Zajtrk ob sončnem vzhodu s tihim uvodom v dan
Začnite dan drugače. Ob zori.
Na vrtu, ob jezeru ali razgledni točki pripravite preprost, a srčen zajtrk – topli kruh, sadje, kava, čaj v termovkah. Pred jedjo se skupaj za nekaj minut ustavite. Morda vodena meditacija. Morda tihi sprehod v parih. Morda zgolj skupen vdih.
Nato pride pogovor. Ne tisti, ki je načrtovan – temveč tisti, ki se rodi sam. O tem, kaj si želimo. Kam gremo. Zakaj delamo, kar delamo.
V takih trenutkih ekipa ne dobi le energije – dobi namen. In namen je močnejši od motivacije.
Zaključek
Poletni poslovni dogodek ni nujno spektakel. Lahko je preprost, intimen, domač – a premišljen. Lahko je zajtrk pod drevesom, ustvarjalni izziv na prostem ali tihi večer z izmenjavo izkušenj.
Pomembno je, da ima dogodek dušo. Da nekaj pomeni – in da pusti občutek, ne le fotografijo. Če razmišljate o dogodku za svojo ekipo, partnerje ali stranke, vam z veseljem pomagam zasnovati nekaj posebnega – nekaj, kar se čuti, ne le vidi. Nekaj, kar povezuje, sprosti in ustvari prostor za nova poglavja.
Stopite v stik – skupaj bomo ustvarili izkušnjo, ki ne bo le dogodek.
Prostor za dogodke - NIX Event Venue
Nina Kokelj - organizatorka dogodkov

